Så här gör du en felanmälan

Till föreningens förvaltare SBC 
Fyll i formuläret direkt i kundportalen SBC Hemma eller så kan du ringa SBC kundtjänst på telefonnummer 0771-722 722 (vardagar 07-16) https://www.sbc.se/kontakt/felanmalan/

TV - Allente Kundtjänst
0852-508-106 (öppettider: mån-fre 08-19, lör-sön 10-19)

Bredband och telefoni 
Bahnhof kundtjänst: 010-510 30 50 eller maila brf@bahnhof.net

Garage eller parkeringsplats
Kontakta Parkona 08-27 37 08 eller skicka e-post till elin@parkona.se

Är felet akut? 
Se portanslag för kontaktuppgifter till jouren. Glöm inte skicka e-post till styrelsen också och berätta om problemet: brfsatratorg@gmail.com

  • Alla vitvaror som till exempel kylskåp, frys, tvättmaskin eller köksfläkt är medlems enskilde ansvar. Medlem får själv ta kontakt med Elektrolux om det är inom ramen för garanti och om det inte är en garantifråga är det medlem som köper nya vitvaror.
  • Avlopp, rör eller läckor felanmäls till SBC. Det beror på var felet ligger om det är föreningen eller medlem själv som betalar för att få felet åtgärdat. Föreningen ansvarar för de delar som ligger inne i väggen, allt annat ansvarar medlem för.
  • Gemensamma utrymme som gården, utebelysning, trapphus och cykelrum etc.  anmäls till SBC
    Hissarna - felanmäls till Alt-hiss och kontaktuppgifter står i respektive hiss. Du ska även kontakta styrelsen och berätta om felet. Skicka e-post till brfsatratorg@gmail.com och uppge vad som är fel, i vilken hiss och ange även ditt telefonnummer om styrelsen behöver ta kontakt med dig.